Senarai Blog Saya

Isnin, 19 April 2010

Himpunan selawat 2

salawat yang selalu diamalkan oleh para sahabat dan ulama'



SELAWAT NARIYAH / TARFIYJIYYAH




Terjemahan : "Ya Allah, semoga Engkau mencurahkan rahmat yang sempurna dan keselamatan yang sempurna atas Nabi Muhammad s.a.w, yang menjadi sebab terlepasnya kerumitan dan hilangnya kesusahan, terpenuhinya segala hajat, dan tercapai segala yang disukai serta husnul-khatimah, dan turunnya hujan dari awan, berkat keagungan dan kemuliaan Nabi Muhammad s.a.w, dan kepada para keluarga dan para sahabatnya pada setiap mata melirik dan jiwa bernafas sejumlah setiap yang Engkau ketahui."

Imam Ad-Dainuri berkata, barangsiapa membaca selawat nariyah atau kamilah setiap selesai dari solat 5 waktu sebanyak 11 kali sebagai wirid rutin, maka rezekinya tidak akan terputus dan mengalir terus, serta memperolehi kedudukan yang tinggi.



SELAWAT AS SYIFA'
..> ..>
..> ..>

syifa.png

Terjemahan : Ya Allah, berilah rahmat ke atas penghulu kami, nabi Muhammad S.A.W. yang dengan berkat baginda, engkau menyembuhkan hati-hati, menjadi penawar dan menyihatkan tubuh badan juga memberi kesembuhan penyakit serta mengurniakan cahaya penglihatan dan kurniakanlah juga rahmat keberkatan dan kesejahteraan keatas keluarga dan sahabat baginda.



SELAWAT BURDAH




Image of SelawatBurdah

Selawat Futuh

Selawat ini khas untuk memohon rezeki. Hendaklah diamalkan setiap hari 113 kali atau 114 kali.



Bacaannya bermaksud:-

" Ya Allah rahmat dan sejahterakan ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW dan ke atas keluarganya dengan bilangan sebanyak rezeki dan apa-apa yang dibuka. Ya Allah! yang membuka rezeki bagi sesiapa yang dikehendaki dengan tiada diduga, bukalah ke atas kami rezeki yang luas daripada setiap penjuru dan daripada gedung ghaibMu dengan tiada mengharapkan makhluk dengan sebenar kurniaanMu dan kemuliaanMu dengan berkat rahmatMu wahai yang penyayang dari segala yang sayang".

0 ulasan: